zaterdag 25 oktober 2014

Levenslust


Wat zou dit woord kunnen betekenen? Wat roept het op?

 


Levenslust, het woord zegt het al; de lust om te leven. Leven is een kunst. De omstandigheden bepalen hoe je je leven leeft.

Ik zelf vind dat ik aardig de kunst om te leven versta. Maar het heeft moeite gekost. Na een lange rouwperiode  ben ik eindelijk uit mijn cocon gekropen om weer te leven zonder mist voor mijn ogen. Het moment dat de mist optrok kan ik me nog herinneren. Het was alsof er een rolgordijn omhoog ging en ik ineens de kleuren om mij heen heel helder zag. Dat was in tijden niet voorgekomen. Ik heb wel eens langs een sloot gereden op de fiets met de gedachte ‘als ik er in rijd dan hoef ik niets meer’. Ik hoorde een stem in mijn hoofd ‘Doe niet zo raar. Pak het leven weer op’. En ik fietste verder vol gedachten.

Nu hoor ik van iedereen dat ik vol levenslust zit, dat ik leuke dingen onderneem om mijn leven leuk te maken. Ik word er om bewonderd en er worden mij nog meer mooie eigenschappen toegeschreven.

Heb ik toch maar mooi bereikt.

 

Elfje(klein versje)

 

Leuk

mijn leven;

boeiend, creatief, spiritueel.

Blij met mijn leven.

Hoopvol.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten